poradnik mieszkańca

Jeśli chcieliby Państwo prowadzić korespondencje mailową ze Spółdzielnią prosimy o uwierzytelnienie adresu e-mail.

W celu uwierzytelnienia adresu e-mail należy wypełnić następujący druk, które należy złożyć w sekretariacie Spółdzielni, w godzinach urzędowania.

Oświadczenie do Spółdzielni Mieszkaniowej ,,Na Skraju” w Warszawie

Jednocześnie informujemy, że adres mailowy nie może być jedynym wskazanym adresem do korespondencji  ze Spółdzielnią. Konieczne jest również wskazanie adresu pocztowego. Należy to zrobić na załączonym druku.

Wpłaty za lokale mieszkalne a także zasoby nie mieszkaniowe takie jak np. pomieszczenia gospodarcze, winny być wnoszone do 20 dnia każdego miesiąca. Prosimy o wnoszenie opłat na indywidualny numer rachunku bankowego przypisanego do lokalu. Dokonanie wpłat na numer inny niż przypisany może spowodować opóźnienie w księgowaniu a co za tym idzie naliczenie odsetek.

Od niezapłaconych w terminie opłat, Spółdzielnia nalicza odsetki za opóźnienie w wysokości odsetek ustawowych, określonych odrębnymi przepisami zgodnie z 481KC. Odsetki od zaległości naliczane są miesięcznie za każdy dzień opóźnienia – począwszy od dnia następującego po terminie płatności, zgodnie z saldem na dzień ostatniego dnia każdego miesiąca.

Każda wpłata osoby zalegającej, jeśli na dowodzie wpłaty nie zostanie określony tytuł płatności i okres, którego wpłata dotyczy, jest zaliczana na pokrycie najdalej wymagającej wierzytelności Spółdzielni.

Jeśli zamiarem Wpłacającego jest uregulowanie odsetek, to przy wpłacie w opisie przelewu należy taką informację umieścić.

Odsetki naliczane od spraw zasądzonych nie są uwidaczniane w EBOK. Informacji o ich wysokości udziela Dział Windykacji.

Opłaty za wodę i centralne ogrzewanie księgowane są na koncie czynszowym lokalu. Niedopłaty należy wpłacać na to samo konto, na które opłacają Państwo opłaty za użytkowanie lokalu mieszkalnego.

Rozliczenia wody są dokonywane dwa razy do roku.

Rozliczenie centralnego ogrzewania dokonywane są raz w roku.

Jeżeli na koncie lokalu powstała nadpłata, możną ją rozliczyć poprzez:

- pomniejszenie zapłaty czynszu,

- wystąpienie z wnioskiem o zwrot nadpłaty.

Jeżeli mają Państwo uwierzytelniony adres mailowy, prośbę można wysłać drogą elektroniczną lub złożyć podanie osobiście albo przesłać pocztą.

Na wniosku o zwrot nadpłaty należy:

– wpisać numer konta bankowego, na które ma być zwrócona nadpłata,

– podać dokładną kwotę jaka ma być zwrócona.

Pomoc Społeczna wspiera osoby i rodziny w wysiłkach zmierzających do zaspokojenia niezbędnych potrzeb i umożliwia im życie w warunkach odpowiadających godności człowieka. Zadaniem Pomocy Społecznej jest także zapobieganie trudnym sytuacjom życiowym przez podejmowanie działań zmierzających do życiowego usamodzielnienia osób i rodzin oraz ich integracji ze środowiskiem.

Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Ursynów m.st. Warszawy

Ul. Jana Cybisa 7

02-784 Warszawa

 

sekretariat@ops-ursynow.pl

 

Tel. 22 544 12 00

Fax 22 544 12 01

DO DZIAŁU AWARII/KONSERWACJI, MOGĄ PAŃSTWO ZGŁASZAĆ:

– uszkodzone samozamykacze (urządzenie samoczynnie zamykające drzwi),

– uszkodzoną stopkę blokującą drzwi, odbojniki,

– uszkodzone drzwi (dotyczy tylko części wspólnych),

– awarie hydraulicznych,

– awarie gazowych,

– uszkodzenia elewacji,

– uszkodzone kratki wentylacyjne,

– zalania,

– awarie dźwigów,

– uszkodzone rynny i rury spustowe,

– awarie elektryczne,

– uszkodzone chodniki.

 

DO ADMINISTARTORA:

– sprawy związane z pielęgnacją zieleni,

– uszkodzone zamki do drzwi w częściach wspólnych,

– sprawy porządkowe, czystość, sprzątanie,

– spraw dot. wywozu nieczystości,

– awarie wind (dźwigów),

– usytuowania kontenerów na odpady remontowe,

– naruszanie miru i porządku domowego przez Mieszkańców,

– awarie domofonów, elektrozamków.

 

DO DZIAŁU CZYNSZÓW:

– zmiany ilości osób zamieszkałych w lokalu,

–  adresów do korespondencji  w tym e-mail,

– ustalenia stanu konta czynszowego,

– ustalenia bieżących opłat za użytkowanie lokalu mieszkalnego, dodatkowych pomieszczeń,

– udostepnienia i korzystania z konta E-BOK,

– książeczek opłat.

 

PODANIA W FORMIE PAPIEROWEJ NALEŻY ZŁOŻYĆ W SEKRETARIACIE BIURA SPÓŁDZIELNI LUB ELEKTRONICZNIE NA ADRES:

sekretariat@naskraju.pl

Z Radą Nadzorczą można się kontaktować drogą elektroniczną na adres e-mail: radanadzorcza@naskraju.pl lub w formie tradycyjnej tzn. należy złożyć pismo w sekretariacie Spółdzielni zaadresowane do Rady Nadzorczej.

Adresy e-mail każdej Rady Osiedla, na które można kierować korespondencję dotyczącą danego osiedla znajdują się na stronie internetowej.

Adresy e-mail każdej Rady Domowej, na które można kierować korespondencję dotyczącą danego budynku znajdują się na stronie internetowej.

Wszyscy mieszkańcy Spółdzielni Mieszkaniowej „Na Skraju" mogą uzyskać dostęp do swoich rozliczeń ze Spółdzielnią i służy temu logowanie do panelu powiązanego z danymi Działu Finansowo-Księgowego – serwis E-BOK.

Z uwagi na przepisy prawa spółdzielczego regulującego dostęp do wewnętrznych dokumentów, protokołów i uchwał Organów Spółdzielni niezbędne było utworzenie oddzielnego panelu logowania dla osób mających status członka spółdzielni.

W celu uzyskania identyfikatora i hasła do EBOK i zarejestrowania Użytkownika należy dostarczyć do Działu Finansowo-Księgowego wypełniony formularz zgłoszeniowy (który stanowi załącznik do Regulaminu Internetowego Konta Członka Spółdzielni i jest dostępny na stronie internetowej w zakładce wzory dokumentów) zgodnie z treścią Regulaminu Elektronicznego Biura Obsługi Klienta E-BOK.

Formularz zgłoszeniowy do EBOK

Członek Spółdzielni w celu uzyskania loginu i hasła startowego do Internetowego Konta Członka Spółdzielni zobowiązany jest do złożenia w Dziale Członkowsko-Lokalowo-Gruntowym  wypełnionego Oświadczenia (dostępne na stronie internetowej w zakładce wzory dokumentów).

Wniosek o wydanie loginu i hasła do dostępu dla członków do logowania na stronie www

Członkowie Spółdzielni po zalogowaniu się na stronie internetowej do panelu dla członków SM będą mieli dostęp do wewnętrznych przepisów regulujących funkcjonowanie Spółdzielni, tj. Statutu, uchwał Walnego Zgromadzenia, uchwał i protokołów Zarządu oraz Rady Nadzorczej, informacji o wynikach kontroli prowadzonych przez Radę Nadzorczą, sprawozdań finansowych Zarządu i Rady Nadzorczej, Regulaminów, protokołów lustracyjnych, jak i do bieżących informacji Zarządu dotyczących ważnych spraw związanych z działalnością Spółdzielni.

Osoby posiadające dane do zalogowania się do serwisu E-BOK będą miały dostęp do swoich rozliczeń ze Spółdzielnią – stanu konta i wysokości opłat, rozliczenia mediów i stanów liczników.

Tak, aby złożyć oświadczenie dotyczące danych kontaktowych, a w przypadku odrębnej własności przedłożyć dokument nabycia lokalu oraz podać ilość osób zamieszkałych w lokalu.

Księgę wieczystą dla lokalu mieszkalnego można założyć, jeżeli uregulowany jest prawnie grunt pod budynkiem, tzn. jest własność gruntu lub użytkowanie wieczyste.

W zasobach SM ,,Na Skraju” uregulowany grunt mają: Osiedle III (tj. ul. Kulczyńskiego i ul. Polaka) Osiedle IV (tj. ul. M. Grzegorzewskiej i ul. Szolc – Rogozińskiego z wyłączeniem budynków Szolc – Rogozińskiego numer: 19 i 21).

Są dwie możliwości nabycia członkostwa:

spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu: Członkostwo nabywa się przy zakupie lokalu mieszkalnego, zostając obdarowanym lub nabywając spadek z mocy prawa (tzn. w dniu podpisania umowy sprzedaży bądź umowy darowizny albo w dniu postanowienia sądu bądź potwierdzenia notarialnego o nabyciu spadku), zgodnie z Ustawą z dnia 15.12.2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych (tekst jednolity: Dz. U. 2020 r. poz. 1465 z późn. zm.) bez obowiązku składania deklaracji. Jeśli tytuł prawny nabywają małżonkowie oboje z mocy prawa stają się członkami Spółdzielni. Jeżeli lokal nabywa kilka osób (wówczas mówimy o kilku współwłaścicielach), członkiem Spółdzielni może być tylko jedna z nich. W takiej sytuacji należy wyznaczyć osobę, która nabędzie członkostwo i będzie reprezentowała pozostałych współwłaścicieli wobec Spółdzielni.

prawo odrębnej własności lokalu: Właścicielowi lokalu przysługuje roszczenie o przyjęcie w poczet członków. Osoba zainteresowana składa deklarację przystąpienia do Spółdzielni.

Deklarację przystąpienia do Spółdzielni należy wypełnić czytelnie i oryginał złożyć w sekretariacie biura Spółdzielni albo przesłać tradycyjną pocztą na adres Spółdzielni.

Deklaracja Członkowska

Członkiem Spółdzielni można zostać nabywając tytuł prawny do lokalu mieszkalnego bądź użytkowego w zasobach Spółdzielni, tj. spółdzielcze prawo do lokalu lub własność lokalu.

Zgodnie z nowelizacją ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych nie wnosi się opłat z tytułu wpisowego i udziału. Jednakże zgodnie z § 22 pkt. 1 ust. 3 Statutu SM ,,Na Skraju” każdy członek winien wnieść jednorazową opłatę na działalność społeczno – wychowawczą wynoszącą 50% minimalnej stawki wynagrodzenia (brutto) za godzinę pracy dla osób wykonujących pracę na podstawie umowy zlecenia lub umowy o świadczenie usług.

Pomieszczenie wspólne nie stanowią integralnej części mieszkania, dlatego automatycznie nie przechodzą na osobę, która w drodze darowizny, postępowania spadkowego lub umowy kupna- sprzedaży nabyła mieszkanie. W takiej sytuacji osoba zainteresowana kontynuacją najmu winna złożyć (osobiście w biurze Spółdzielni - w pok. nr 4 lub mailowo na adres sekretariat@naskraju.pl) pisemną ofertę najmu zawierającą proponowaną stawkę czynszu najmu z informacją dotyczącą sposobu wykorzystania pomieszczenia wraz z danymi kontaktowymi (adres zamieszkania, nr. tel., adres e-mail). Wyboru najkorzystniejszej oferty dokonuje Zarząd. Podstawą wynajmu jest pisemna zgoda na użytkowanie.

Umowę najmu lub zgodę na użytkowanie pomieszczenia można wypowiedzieć tylko i wyłącznie pisemnie z zachowaniem okresu wypowiedzenia. Istnieje możliwość wnioskowania o skrócenie okresu wypowiedzenia, jednakże postanowienia w tej sprawie będą rozpatrywane indywidualnie na podstawie decyzji Zarządu.

Wszystkie wolne lokale użytkowe są wyszczególnione na stronie internetowej Spółdzielni w zakładce WYNAJEM LOKALI UŻYTKOWYCH. W przypadku zainteresowania najmem wybranego lokalu należy złożyć (osobiście w biurze Spółdzielni - w pok. nr 4 lub mailowo na adres sekretariat@naskraju.pl) pisemną ofertę najmu zawierającą proponowaną stawkę czynszu najmu, informację dotyczącą przeznaczenia lokalu wraz z dokumentami rejestrowymi oferenta. Przed dostarczeniem pisemnej oferty, lokal można obejrzeć, po wcześniejszym umówieniu się z pracownikiem Działu Członkowsko-Lokalowo-Gruntowego pod nr. tel. 22 643-99-17. Podstawą wynajmu jest pisemna umowa najmu.

Właściciele lokali winni zgłaszać na piśmie/ lub drogą e-mail zamiar przystąpienia do nw. prac remontowych.

W szczególności należy poinformować Spółdzielnie Mieszkaniową „Na Skraju” o pracach polegających na:

– zmianie układu pomieszczeń w lokalu,

– rozbiórce i murowaniu ścian (wymagane jest dostarczenie opinii technicznej opracowanej przez osobę posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno – budowlanej). Po zapoznaniu się z dokumentacją, Inspektor ds. budowlanych podejmuje decyzję o możliwości wykonania zmian przedstawionych w projekcie,

– wymianie stolarki okiennej lub parapetów zewnętrznych,

– wymianie drzwi zewnętrznych – winny otwierać się do wewnątrz mieszkania, ewentualne uszkodzenia ściany od strony klatki schodowej należy naprawić,

– wymianie drzwi do komórki lokatorskiej,

– naruszeniu szlichty posadzkowej lub izolacji akustycznej betonowej posadzki,

– zabudowie balkonu,

– montażu rolet antywłamaniowych,

– montażu siatek zabezpieczających np. okna lub balkon,

– montażu krat okiennych,

– montażu klimatyzatora.

W przypadku awarii w instalacji centralnego ogrzewania, instalacji wody użytkowej, kanalizacji, wentylacji lub instalacji gazowej prosimy o kontakt z Działem Awarii pod nr tel. 22 643 22 28.

Procedura przy wymianie nowego grzejnika na wniosek Właściciela:

(zgodnie z Uchwałą Zarządu nr 44/2023 z dnia 16.11.2023 roku w sprawie ustalenia zasad użytkowania instalacji centralnego ogrzewania oraz wysokości opłaty za spuszczenie wody z instalacji c.o., c.w., z.w.)

  1. Należy zwrócić się pisemnie o zgodę na wyminę grzejnika do Spółdzielni (złożyć pismo w sekretariacie lub wysłać na adres: sekretariat@naskraju.pl),
  2. Spółdzielnia wyda zgodę podając informację o parametrach grzejnika i instalacji c.o. oraz o warunki na jakich można dokonać jego wymiany (czas oczekiwania na odpowiedź: do 30 dni),
  3. Należy zakupić grzejnik o parametrach podanych w zgodzie i znaleźć specjalistę, który dokona wymiany na warunkach określonych w piśmie,
  4. Kolejno dokonać opłaty za spuszczenie wody z pionu instalacji centralnego ogrzewania. Opłata ta wynosi: 100 zł poza sezonem grzewczym lub 200 zł w trakcie sezonu grzewczego. Opłaty należy dokonać na konto: 04 1090 1694 0000 0001 0829 6710. W tytule wpisać: „spuszczenie wody z pionu c.o. ul. …………………………”,
  5. W celu zaplanowania terminu wymiany grzejnika należy skontaktować się z kilkudniowym wyprzedzeniem z Działem Awarii pod nr. tel. 22 643 22 28. Ustalony zostanie termin spuszczenia wody z pionu c.o. (uwaga: nawodnienie pionu c.o. planowane jest tego samego dnia). Niezbędne będzie przedstawienie potwierdzenia dokonania opłaty za spuszczenie wody z c.o.

Uwaga: spuszenie wody z pionu c.o. jest możliwe tylko wtedy, gdy temperatura zewnętrzna nie jest niższa niż 10 °C,

6.         O terminie wyłączenia pionu centralnego ogrzewania należy poinformować sąsiadów w pionie lokalu (najlepiej poprzez umieszczenie informacji na klatce schodowej lub drzwiach wejściowych).

Więcej informacji na stronie Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy

Zasady segregacji odpadów